Wat doen wij?

• Informatiepagina's
  • Wat doen wij?

Voor wie?
De stichting Heart for Hope richt zich op alleenstaande moeders met kinderen van 0 t/m 18 jaar, die een hulpbehoefte hebben op het gebied van financiën, educatie, praktische zaken of sociaal isolement om er maar een paar te noemen.

De focus ligt in de eerste plaats op hulp aan moeders die met hun kinderen in Oranjehuizen (Blijf van mijn Lijf-huizen) verblijven. Wij willen hen ondersteunen zodat ze weer voelen dat ze er mogen zijn en ze zich weer met opgeheven hoofd in de samenleving gaan begeven.

Omvang doelgroep
Je bent alleenstaand ouder als je de enige ouder in een particulier huishouden bent en zorgdraagt voor één of meer minderjarige kind(eren). Volgens de cijfers van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) was op 1 januari 2020 7 procent van de vrouwen van 15 tot 55 jaar alleenstaand ouder, bij mannen in die leeftijdscategorie was dat minder dan 1 procent. Van de vrouwen tussen 35 en 45 jaar was zelfs 12 procent alleenstaand ouder.

Aanbod
In het oprichtingsjaar (2023) van Heart for Hope hebben we ons geconcentreerd op het op poten zetten van de stichting. Ook hebben we twee activiteiten georganiseerd: een knutselmiddag (lampionnen maken) voor Sint Maarten en een Wereld-Sint/Kerstdiner voor moeders met hun kinderen.

Nu gaan we onze Jaarkalender 2024 nader invullen, waarop te zien is welke activiteiten we wanneer gaan aanbieden; die activiteiten worden samen met onze samenwerkingspartners ingevuld.
Samen met de vrouwen die in de Oranjehuizen verblijven en met de medewerkers bespreken we de behoeften die er leven, om vervolgens te bepalen wat er mogelijk is en hoe wij dat kunnen faciliteren.

Ook gaan we verder met fondsenwerving en gaan door met het inventariseren van mogelijke samenwerkingspartners en overige stakeholders.

Share our website