• Informatiepagina's
  • Nieuws

Zonnige lentelunch

Je organiseert een lentelunch, maar in dit kikkerlandje is het altijd afwachten of het weer dan ook meewerkt. Op vrijdag 12 april mochten we wat dat betreft niet klagen: het was een stralende dag. Zo'n vijftien moeders en kinderen schoven aan aan een zonovergoten tafel vol heerlijkheden: broodjes, croissants, allerlei beleg, fruit, salade, etageres vol zoete lekkernijen, diverse sappen en zo kan ik nog wel even doorgaan.Onze stichting Heart for Hope wilde, daarbij opnieuw geponsord door Albert Heijn Vos aan de Schipholweg, de vrouw van de Blijf Groep Haarlem letterlijk en figuurlijk in het zonnetje zetten met deze mooie lunch. Een paar uurtjes van ontspanning en verwennerij voor deze vrouwen die zo'n steuntje in de rug hard nodig hebben. Afgaand op de zorgeloze, vrolijke sfeer aan tafel, is dat prima gelukt!

Verbindende iftar bij Blijf Groep Haarlem

De islamitische vastenmaand ramadan is de ultieme gelegenheid voor een verbindende iftar, een gezamenlijke maaltijd. En onze iftar bij de Blijf Groep Haarlem, vrijdagavond 22 maart, was  zonder enige twijfel een evenement van verbinding.  Samen boodschappen doen – Albert Heijn Vos aan de Schipholweg had gul gesponsord, waarvoor veel dank – samen prachtige en heerlijk geurende Turkse, Syrische en Marokkaanse gerechten bereiden en dan allemaal samen aanschuiven aan feestelijk gedekte tafels.
Er werd gesmuld en er werden mooie gesprekken gevoerd, met diepgang ook. Een van de moeders  vertelde hoe belangrijk het voor haar is zich weer waardig te voelen. En dat is precies waar Heart for Hope voor staat: het ondersteunen van alleenstaande moeders bij het hervinden van eigenwaarde, zelfrespect en zelfvertrouwen, om van daaruit de regie over het leven weer in eigen hand te kunnen nemen.  Wordt zeker vervolgd!

Film & Pannenkoeken

Het was weer tijd voor een fijn uitje. Op woensdag 21 februari hebben we de moeders en kinderen van de Blijf Groep Haarlem een heerlijke middag kunnen bezorgen. Eerst – natuurlijk met popcorn & fris – genieten van de film ‘Fien en Teun op de boerderij’. Vervolgens namen we ze mee naar De Crêperie in Haarlem, waar iedereen heeft gesmuld van pannenkoeken. Hoe fijn is het om zowel de moeders als hun kinderen zo te hebben zien genieten!

Een heerlijke middag

Op woensdag 24 januari stond een middag knutselen en spelletjes doen op het programma met de kinderen van HVO-Querido in Haarlem. Ze stonden al te trappelen toen we om 14.30 uur afbliezen met een lekker broodje. Toen de buiken gevuld waren, kwamen de spelletjes op tafel en werd er volop geknutseld. De kleintjes maakten mooie kettingen en haarborstels, grotere kinderen hebben kaarten gedecoreerd met prachtige versiersels; hele kunstwerken kwamen eruit. Andere kinderen gingen helemaal op in ganzenbord, Uno, 4 op een rij en nog veel meer.  Alle spelletjes zijn door Heart for Hope gedoneerd aan HVO-Querido, zodat de kinderen ook in het vervolg lekker samen gezelschapsspellen kunnen doen. Vanzelfsprekend waren er chips en snoep en limonade. De kinderen hadden overduidelijk een heerlijke middag en daardoor hebben ook onze vrijwilligers genoten.

Rabobank doneert € 6.000

Na het oprichtingsjaar 2023, waarin veel tijd en aandacht is besteed aan het op poten zetten van de Stichting Heart for Hope, maar waarin we toch ook twee activiteiten hebben georganiseerd (zie de berichten hieronder), organiseren we dit jaar elke maand een activiteit voor moeders, hun kinderen óf voor moeders en kinderen samen. De Rabobank Haarlem-IJmond helpt ons dat mogelijk maken, met een schenking van maar liefst € 6.000. Het spreekt vanzelf dat we heel blij zijn met deze gift, omdat we hiermee in staat zijn de alleenstaande moeders en hun kinderen die onze hulp zo goed kunnen gebruiken écht een steuntje in de rug te geven. Met veel dank dus aan de Rabobank Haarlem-IJmond.

Verbindend Sint- en Kerstdiner

Feestelijk gedekte tafels. Een buffet vol gerechten uit de keukens van Turkije, Suriname, Sierra Leone en Egypte. Met zorg bereide schotels om te delen, te proeven van elkaars cultuur. En tientallen vrouwen met kinderen die aanschoven om te smullen van die overheerlijke gerechten. De kinderen hadden hun eigen pizza's gemaakt. Tafels vol met vrouwen die een gezellige, onbezorgde avond hadden, kinderen die na het verorberen van hun pizza's druk in de weer waren met kleurplaten. Dat is, kort gezegd, wat er plaasthad op vrijdag 8 december in HVO Queriode Haarlem bij het door de Stichting Heart for Hope georganiseerde Sint- en Kerstdiner. Het werd een avond vol plezier, vrolijkheid, mooie gesprekken, verbinding en verbondenheid. Bij Sint en Kerst horen natuurlijk ook cadeautjes. Dus kreeg iedereen een goodiebag om na afloop extra lang te kunnen nagenieten.

De volgende activiteit is alweer in de pijplijn. Wil je daar meer over weten? Stuur dan een mailtje naar info@stichtingheartforhope.nl

Kinderactiviteit voor Sint Maarten

"Sint Maarten, Sint Maarten de koeien hebben staarten
De meisje hebben rokjes aan, daar komt Sinte Maarten aan"

Dit bekende liedje klonk op de achtergrond terwijl wij op woensdag 8 november met 13 kinderen kleurrijke lampionnen maakten bij HvO Querido. Hoe fijn om die blije snoetjes te zien. Ieder kind trots op zijn/haar prachtige zelfgemaakte lampion en extra blij met het snoepje voor het zingen, limonade en een broodje knak!

Het volgende evenement is ook al gepland, dat is op 8 december! Wil je daar meer over weten? Stuur dan een mail naar info@stichtingheartforhope.nl

Share our website