Vrijwilligers

• Informatiepagina's
  • Vrijwilligers

VRIJWILLIGERS

De stichting Heart for Hope wil structureel met vrijwilligers gaan werken; in 2023 hebben zich zes vrijwilligers bij ons aangesloten. We hopen dat aantal in 2024 uit te breiden naar minimaal twintig. Wij vinden het belangrijk dat onze vrijwilligers openstaan voor het bedenken, organiseren en begeleiden van activiteiten.

Aan de hand van de Jaarkalender wordt een activiteitenplan opgesteld, dat wordt gedeeld met de vrijwilligers. Zo kan iedere vrijwilliger aangeven bij welke activiteit zij/hij komt helpen. Dat biedt flexibiliteit, waardoor het vrijwilligerswerk bij Heart for Hope goed te combineren is met een baan of andere activiteiten.

Klik hier om je aan te melden als vrijwilliger
Let op! Vul in het veld ‘uw reactie’ je geboortedatum en adres in. Deze informatie hebben we nodig voor het aanvragen van een VOG.

Na aanmelding volgt er een informeel kennismakingsgesprek met twee bestuursleden, waarin ook de omgangsvormen aan de orde komen. Als we elkaar ‘hebben gevonden’ vragen wij ten slotte een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) aan voor de vrijwilliger; we werken immers met mensen in een kwetsbare positie.

We willen alleenstaande moeders die aan onze activiteiten deelnemen stimuleren om zich als vrijwilliger aan te melden; wij denken dat zij als ervaringsdeskundigen een zinvolle bijdrage kunnen leveren. Bovendien biedt het hen een sociaal netwerk.

Voor de vrijwilligers is er een Heart for Hope nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden voor de nieuwsbrief
Let op! Vul in het veld ‘uw reactie’ in dat je je wilt aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Share our website